Sunday 1 January 2012

Frihet

Det er noe eget spesielt. Den frihetsfølelsen man får av å stå på en fjelltopp, og du skuer ut i et snøhav så lang øye kan se. Det er bare deg og fjellet, ingenting annet betyr noe. Den samme frihtsfølelsen man får når man endelig har padlet langt nok ut på surfebrettet, og man er klar til å reise seg opp og surfe med bølgene. Du vet aldri helt hva som venter deg, for her er alt uforutsigbart. Ingen regler, ingen faste rammer. Bare total frihet. Full konsentrasjon, alle verdens problemer er glemt.

Det er den følelsen jeg vil ha mer av i 2012. Ingen nyttårsforesetter hos meg, bare et mål om å leve litt mer. Gjøre de tingene jeg liker best. Stå på ski/ surfe med gode venner, spise herlig mat, kjenne nye smaker, fortsette å lese bøker, høre på musikken jeg liker. Leve, rett og slett.



2 comments:

Fleurette said...

Godt nyttår, kjære deg! Jeg er helt enig med deg ang den frihetsfølelsen. Jeg har en haug med nyttårsforsetter, men de er ganske fornuftige som f.eks. å slutte å bruke for mye sminke, slutte å bruke mastercardet, etc.. men det som står øverst på lista er å lære meg å surfe. Surfer du?

Jules Winnfield said...

Takk, det samme!

Tja, surfet mer enn da vi hadde hus i Biarritz og jeg bodde på stranden hver sommer. Nå bli det bare av og til når jeg er i Lofoten eller gidder å kjøre til Stadt. Er ikke så altfor mange bra steder i Norge, så det blir litt så som så... Men du bør virkelig prøve (dersom du ikke har gjort det)! Det er noe av det morsomste jeg vet.