Monday 26 December 2011

Dette vil jeg ha på meg i vinter


002



Jakke - Woolrich, skjerf - Acne Studios, skjorte - A.P.C., leppestift - Chanel Rouge Coco, duftlys - Diptyque Gardenia, lue - Carhartt, bukse - 7 For All Mankind, sko - Matt Bernson, veske - Mulberry

Hadde det ikke vært for at Mulberry Alexa var så utrolig populær så tror jeg nesten jeg hadde gått til anskaffelse. Den største versjonen hadde vært perfekt å bruke på skolen: jeg har aldri med meg mer enn 2 bøker med meg + et par kladdebøker så jeg trenger ikke den største vesken i verden. Uheldigvis er det særdeles mange som bruker den i området jeg bor. Jeg liker ikke vesker som er veldig "se her, jeg har en veske til 9000". Balenciagaen er jo forsåvidt litt sånn, men heldigvis ikke der hvor jeg bor. Men men, da sparte man da pengene!

Jeg fant denne A.P.C.-skjorten på salg i Bergen. Ikke den fineste skjorten i verden, men jeg har nå likevel endt opp med å bruke den en del, som så mye annet fra A.P.C. Endelig klarte jeg også å finne perfekte bukser: disse fra 7 For All Mankind + Levi's Demi Curve Skinny. Sistnevnte må være av de mest geniale buksene. De finnes i alle mulige størrelser (til og med 30 i lengde) + at de er særdeles behagelige og holder formen i det uendelige. Liker at de har laget bukser for alle mulige kroppsfasonger.

Jeg begynner å bli en smule lei av å måtte gå med lue hver dag, men når det blåser liten storm trenger man en lue (med mindre man vil ha tidenes mest ødelagte frisyre). Jeg har en fra Norse Projects som jeg bruker omtrent hver dag. Jeg liker også denne fra A.P.C. og denne fra Carhartt, men det er begrenset hvor mange luer jeg gidder å eie. Må forresten også anbefale dette skjerfet fra Acne Studios. Det er utrolig deilig og varmt! Kvaliteten er det heller ikke noe å utsette på.

Anskaffelse av vintersko begynner å bli et håpløst prosjekt. Frye bootsene mine har på et eller annet merkelig vis blitt for små, så nå har jeg ingen vintersko lenger. Jeg trenger noen som er varme, vanntette og som ikke er altfor "tursko". Jeg liker disse fra Matt Bernson, men jeg tror ikke de finnes i Norge. Red Wing har en del greie, men jeg tror ikke noen i Norge tar de inn i damestørrelser. Synd, jeg liker merker med en historie bak seg:

9 comments:

Ane Sunde said...

Driver og blar litt gjennom arkivet ditt for å prøve å bestemme meg for hvilken veske jeg skal spare til. Klarer ikke å bestemme meg, og jeg har virkelig tenkt på dette i soon-to-be en evighet nå. Trenger litt hjelp/innspill, og spør egentlig siden du har en Balenciaga fra før!

Valget står mellom Balenciaga city i sort, Mulberry oversized Alexa og Proenza Schouler leather satchel i sort. Jeg har hatt et litt av/på-forhold til alle. Proenzaen har en pris jeg ikke er helt komfortabel med akkurat nå/som jeg uansett ikke kan kjøp nå, så da må jeg isåfall begynne å spare - og det lenge. Dessuten er den vel ikke den mest praktiske vesken for øyeblikket, da jeg ser for meg at jeg vil kunne bruke vesken på skolen av og til/i det hele tatt ha muligheten til å kunne bruke den på skolen. Balenciagaen har jeg ønsket meg i så mange år, men så er jeg redd jeg bare føler meg som Nikole Hilton med den, hvis jeg ikke klarer å gjøre den "min". Mulberryen. Oh well, det er bare det siste året jeg har sett litt på den, men jeg synes den ser så praktisk ut. Samtidig er den veldig vanlig, og jeg er også redd for at jeg ikke klarer å gjøre den helt min. Alexa Chung er en av de få som har inspirert meg til å kjøpe vesken (sjokk), men så har jeg ikke den "engelesk"-inspirerte stilen hennes heller.

Haha, sorry, er bare litt forvirret. Trives du med Balenciagaen din?

Jules Winnfield said...

Kult! Ser virkelig dilemmaet. Selv syns jeg ikke PS'en er verdt den ekstremt høye prisen. Men så er ikke jeg overbegsitret for designet heller. For all del, den er kul - men når jeg tenker på prisen får jeg litt avsky. Har ikke hørt noe bra om kvaliteten heller. Og da faller inntrykket mitt totalt sammen. Haha.

Om du skal bruke vesken på skolen, så er nok ikke Balenciagaen særlig brukende til det med mindre du kun har med en kladdebok. Men til annet bruk er den jo super! Ser Hilton-poenget, men jeg føler det bir noe annet når man har et totalt annet antrekk enn hva sånne kjensider går med.

Alexaen lurer jeg fortsatt litt på selv. Syns den er meget fin og praktisk, så om jeg finner den billig på nettet så tror jeg at jeg vil ha den (brukt altså).

Haha, beklager for et særdeles lite informerende svar

Ane Sunde said...

Joda, svaret hjalp! Jeg er veldig enig med Proenzaen, det er nok derfor jeg ikke føler at det er sannsynlig at jeg kjøper den med det første. Jeg føler ikke den er verdt prisen. Forhåpentligvis finner jeg en annen veske en dag som har litt samme funksjon/størrelse til en bedre pris.

Jeg tenker egentlig ikke som skoleveske, men tja, at den skal ha plass til dagplanneren, pennalet og en drikkeflaske + småting kanskje. Hverdagsveske mener jeg vel egentlig. Men, her er jo Alexaen en fin konkurrent. Greia er at jeg har funnet Balenciagaen til 4000 kr brukt, og er ikke det et veldig bra tilbud (?!). Men jeg vil jo ikke kjøpe den bare fordi den koster en tusenlapp mindre. Vil vel egentlig ha både B og A ser jeg, når jeg vil rocke meg opp eller ned. Haha.

Ane Sunde said...

Det er forresten oversized Alexa jeg har sett på!

Ane Sunde said...

Det er forresten oversized Alexa jeg har sett på!

Ane Sunde said...

Beklager dobbelpost, men nå gir jeg opp meg selv. Har tatt en titt på begge str. nå, og ble plutselig litt usikker på om oversized er hakket for stor til hverdagsbruk/annet enn skolebruk. Herregud.

Jules Winnfield said...

Wow, Balenciaga City til 4000 er et veeeldig bra kjøp, ja. Med mindre den er i elendig stand da. Men det er den jo sikkert ikke!

Haha, vi tenker likt. Jeg vil også ha begge. Føler Balenciagen passer best til alle sånne småting; kafe-besøk, konserter, handling osv... Mens Alexaen er greiest når man trenger å ha med seg litt mer; skole, reiser osv...

Uff, jeg er så håpløs når det kommer til sånne småbeslutninger. Analyserer hver minste detalj, og lagr nesten min egen "what if"-plan. Hah.

Tror jeg ville gått for oversized om jeg skulle ha begge veskene i alle fall. Men skal man velge ENTEN A eller B, så blir det litt mer dilemma, ja. Oversized er jo ikke sååå stor, men stor nok til at det ser dust ut når man bare har en mobil og en lommebok oppi den. Hmm, vanskelig det der. Har du sammenlignet de IRL?

Ane Sunde said...

Haha, nå føler jeg meg helt håpløs!

Jeg klarer ikke å bestemme meg helt for om jeg skal kjøpe den. Jeg kommer sikkert til å ville kjøpe den før eller siden uansett, men samtidig er det veldig dårlig timing økonomisk/jeg har så lyst til å bare sette de 4000 kronene rett inn på sparekontoen istedet... Men et sånt tilbud kommer vel ikke rett som det er igjen?

Ja, ikke sant! Hvis jeg kjøper B så blir det definitivt oversized A om jeg også vil kjøpe den senere, men må jeg velge mellom A eller B må nesten vesken ha den funksjonen at den kan brukes som en hverdagsveske... Åh, disse problemene, altså.

Jules Winnfield said...

Vet i grunn ikke helt hvor billig man kan få Balenciaga-vesker brukt. Men 4000 virker jo som en meget bra pris! 50 % avslag er ikke feil.

Hahaha, det skal ikke være lett.