Saturday 6 August 2011

Sommeren er nesten over

I dag så jeg en dokumentar om Utøya. Tror det var først nå det gikk opp for meg at en god venn er borte. Rart å se/høre ham snakke.

Jeg er visst den eneste som ikke har blogget eller facebooket om 22/7, terroren og alle rosene. Jeg er visst da også den eneste i Norge som verken liker å snakke eller skrive om følelser i offentligheten. Like greit det. Så har vi noen i den kategorien også.

---

Siden juni har jeg:

- Erfart at Hovefestivalen er det nye russetreffet.
- Lest bestemor sine fine originalutgaver av diverse ekspedisjonsbøker.
- Surfet i Lofoten.
- Løpt opp favorittfjellet mitt 11 dager på rad.
- Avsluttet min halvt år lange karriere som barnehageassistent (jeg har dermed fått bevise for de som utfordret meg at jeg klarer å holde ut i en vanlig kommunejobb med lite motiverende lønn).
- Mistet lysten på Isabel Marant-skoene jeg har drømt om så lenge.
- Gjenoppdaget gleden ved å fjerne meg totalt fra internett og mobil, og heller bruke tiden på andre ting:
  • Plukke bær og andre vekster i naturen
  • Fiske laks
  • Lage mat av ingredienser jeg selv har skaffet
  • Gå turer med mormor, selv om turen går i sneglefart
  • Lese bøker jeg vil lese, og ikke bøker jeg burde lese

Ellers har jeg møtt fine mennesker jeg ser altfor sjeldent og sovet. Søvn er viktig.

---

Om to dager flytter jeg inn i en ny bolig. Om tre dager ser jeg denne mannen live. Om fire dager skal jeg til Stadt for å surfe. Om ni dager begynner jeg på fem (forhåpentligvis) fine år som student.

Det er mye fint å glede seg til. Samtidig vil jeg ikke bruke for mye tid på å glede meg. Da er det så lett å glemme tiden her og nå. Den kan ofte være minst like bra som den tiden man gleder seg til.



2 comments:

Ane said...

Jeg elsker dette innlegget. Det er bestandig så inspirerende å lese det du skriver, for du har en helt spesiell stil (haha, herregud, skal jeg virkelig blande inn stilsnakk om et blogginnlegg også nå da). Det jeg prøver å si er at jeg blir rolig og får et enda større ønske om å dra på hytta for å fiske og trene. Ikke være hjemme for å jobbe, sitte på internett, tenke på penger og ikke gjøre noe fordi jeg er redd for å trene etter en lungebetennelse. Æsj. Som du sier, må jeg ikke glemme tiden nå. Jeg kan gjøre noe bra ut av den.

Jules Winnfield said...

Så hyggelig å høre (lese). Takk!