Saturday 23 June 2012

Kjolekjøp

Uff, jeg bør slutte med å jinxe meg selv ved å si at jeg kjøper så lite klær. Etter jobb i går gikk jeg innom et kjøpesenter for å kjøpe litt Chablis. Turen resulterte forsåvidt i vin, men også i to(!) nye kjoler. Det skal dog sies at jeg har lett etter nye kjoler siden november. Skolen jeg studerer ved har en slitsom greie med altfor mange studentgallaer. Hittil har jeg overlevd med å bruke de samme to kjolene om og om igjen. Ingen har lagt merke til det da begge kjolene er rimelig anonyme, men jeg merker det begynner å bli på tide med noe nytt.

Heldigvis for min del var det salg, så jeg fikk meg to kjoler fra Mango til den nette sum av 450 kr. Det kan jeg overleve.

 
Studentgalla er forresten ikke galla, men mer en vanlig rølpefest. Eneste forskjellen fra vanlige fester er at jentene tar på seg en fin kjole og høyhælte sko og at gutta har på dress. Altså ikke noe "gown"-opplegg. Det hadde jeg ikke taklet.

Jeg liker å bruke skinnjakke sammen med finere kjoler. Da blir det ikke så formelt. Egentlig burde man vel brukt en kåpe, men det er jeg ikke i besittelse av lenger, så da blir det heller skinnjakke eller gamle Isabel Marant-jakker.

Problemet som nå har oppstått er at jeg mangler høyhælte sko. Jeg har brukt et par meget enkle, behagelige sko fra Bianco siden i fjor høst. Men nå er de dessverre utslitte, så da har jeg faktisk ingen sko å bruke. Aller helst vil jeg ha et par middels høye fra Louboutin, men jeg usikker på om jeg gidder å bruke 3000+ på et par sko som uansett vil bli dynket i øl og ødelagt av brostein. Da føler jeg det er lurere å gå for noe rundt 1000-lappen. Problemet er at jeg sjeldent finner fine sko i den prisklassen. Jeg fant en haug med fine sko på Mango, men jeg har lyst på noen sko i god kvalitet. Og da er ikke billigkjeder aktuelt.

Slike sko vil jeg ha, bare til halve prisen:
  
Simple

Salavatore Ferragamo, Jimmy Choo, Christian Louboutin

Mulig jeg heller får bite i det sure eplet og kjøpe originalene...

Når det kommer til penvesker har jeg egentlig ikke noe "problem" på denne fronten. Jeg vet meget godt hvilken veske jeg vil ha: Chanel 2.55. Det eneste kjipe er at den vesken er så enormt dyr, så det tar meg noen år før jeg får spart opp nok penger til å kjøpe den. Men jeg har allerede opprettet en Chanel-konto, så sparingen er i alle fall i gang! Enn så lenge bruker jeg en billig sak fra Zara.

Det kan hende jeg en gang i fremtiden kjøper meg en clutch, men jeg har ikke helt sett gleden med clutch-vesker. Det må da være utrolig slitsomt å holde på vesken hele tiden. Spesielt når man har fått i seg noen glass vin. Ser i alle fall for meg at jeg hadde lagt den igjen på et toalett eller noe slikt.

Men for all del, jeg hadde ikke klagd om jeg hadde fått en av disse:
   
Bags
YSL, Bottega Venetta, Balenciaga

Og ellers trenger man bare litt enkelt tilbehør:
   
Untitled #8


Synd at det Cartier-armbåndet er så altfor overpriset.

Innser at alt jeg liker egentlig er ekstremt overpriset... Bortsett fra kjolene da, greit å kjøpe sånne ting billig!

No comments: