Tuesday 19 June 2012

Gode tider

Dette er en fin tid:
  • Det er sommer
  • Jeg er omsider ferdig med alle eksamner (sånn ca. en måned etter alle studentene på diverse slappe studier)
  • Fotball-EM er i gang for fullt, og hittil har det vært morsommere enn noensinne. Hva er vel bedre enn å kunne se fine fotballkamper HVER dag?
  • Jeg begynner snart på Personlig Trener-utdanningen min. Gleder meg til å få en kul jobb mens jeg studerer, begynner å bli ganske lei av å selge TV'er nå merker jeg.
  • Menneskene jeg bor med har stukket på ferie, så nå har jeg huset helt for meg selv!
  • Fordi det er sommer og ferie, har jeg ekstra god tid til å lese bøker og se filmer jeg ikke tar meg tid til i hverdagen. Burde snart få laget meg en liste over alt jeg har lyst til å lese. Det er så mye som går i glemmeboken.
Har forresten aldri skjønt meg på alle som reiser bort fra Norge om sommeren. Sommeren er jo den fineste tiden i Norge! Tåpelig å tilbringe den tiden i utlandet. Føler meg mye lurere som tar alle utenlandsturene om høsten og vinteren, DA er det kjipt her. Skjønner at den norske sommeren kan være litt småkjølig, men det får man overleve.

I går dristet jeg meg faktisk til å gå i t-skjorte på vei til jobb. Det var en smule kaldt kl. 07:30:


Heldigvis var det varmt da jeg skulle hjem kl. 15:00. Som bildet viser går det som regel jeans og t-skjorte hos meg. Det får være greit det. Jeg har ikke noe særlig lyst til å bruke fritiden min til å lete rundt i (nett)butikker etter "unike" plagg. Det er så mye annet morsomt man kan gjøre. Eventuelt ikke gjøre. I dag har jeg sett på 6 episoder med The Biggest Loser, verken spesielt morsomt eller spesielt nyttig. Men man kan da ikke bare gjøre morsomme og nyttige ting heller. Tror det hadde blitt slitsomt i lengden. For min del for jeg likevel mer ut av å se på enkelte amerikanske reality-serier enn å trykke på shopbop.com. Ingen av delene gjør meg mer intelligent, men jeg unngår i det minste å bruke opp alle pengene mine på noe jeg "bare måtte ha".

Jeg skulle dog ønske jeg visste hvor man fant fine og enkle ringer/armbånd. Jeg trenger noe å bruke sammen med alle disse enkle antrekkene. Vil jo ikke være altfor kjedelig heller. Jeg vil ha noe enkelt og rent. Gjerne noe à la denne ringen til Camilla Pihl:


Enkel og fin.

Jeg kjøpte meg forresten nok et nytt Acne-skjerf her om dagen, så fra nå ser antrekkene mine slik ut. Føler meg dristig som kjører på med en ekstra farge. Burgunderrødt er vel muligens litt forrige sesong, men det gjør meg i grunn ingenting. Det er fin farge som passer garderoben min bra. Anbefaler virkelig Acne-skjerfene. I motsetning til det meste annet fra merket så har det perfekt kvalitet (100% lammeull), fine farger og passende størrelse. Hittil har jeg "bare" to, men mulig jeg kjøper meg enda et.

Nå er det innspurt i Gruppe D. Satser på en sen scoring av Frankrike.

Au revoir!

4 comments:

F said...

Haha, yay, du er tilbake! Jeg reiser som regel om sommeren fordi jeg ikke har tid til å reise (over flere uker/måneder) på høsten/vinteren. Men helt enig, norsk sommer er bra!

Hvor er skoene fra forresten? Veldig fine!

Ane Sunde said...

Hurra!

Det er Acne Canada, skjerfet, sant? I høst/vinter skal det sorte bli mitt! Har selv sett litt på det burgunderrøde, og synes det er så fint, men føler også at jeg vil ha et sort før jeg ser på de med akk så "fargerike". Hehe.

Apropos shopping, herregud du er flink. Jeg har brukt alt for mye penger i det siste på klær/div, og høsten har ikke en gang kommet. Oh well, jeg trøster meg med at jeg virkelig virkelig var rimelig stuck når det gjaldt klesskapet mitt, og at jeg for første gang har vært flink til å prioritere hva jeg har kjøpt, altså kjøpt ting som har stått på ønskelisten så alt for lenge. Samtidig som jeg har brukt litt for mye penger, føler jeg også at jeg har "kommet i gang" med det som før så ut som et håpløst prosjekt; garderoben min. Man må vel starte et sted før man kan roe ned litt... (hei unnskyldninger, sukk)

Jules Winnfield said...

F: Ja, ser den! Er kanskje ikke så enkelt å dra på ferie når man vil dersom man jobber eller har skole man må gå på.

Skoene er like som dine, faktisk. Haha, føler jeg kopierer alt du kjøper. Men var innom Steen og Strøm med farmor, og vi ble så begeistret for skoene at vi begge endte opp med å kjøpe oss de.

Ane: Jepp, det er Canada-skjerfet. Har veldig lyst på det i sort jeg og! Tror det blir neste fargen jeg kjøper, eventuelt det i off-white. Hele høst/vinter-garderoben min er svart og marineblå, så føler jeg BURDE kjøpe noe lysere. Men er så mye lettere å gå for det svarte. Det passer til alt!

Haha, eneste grunnen til at jeg klarer meg uten masse kjøp nå, er fordi jeg kjøpe altfor mye i fjor. Kommer en tid når ting må fornyes, og da må jeg nok bruke penger igjen! Jaja, den tid den "sorg". Men bra du klarer å prioritere! Føler det er "lov" å bruke mye penger på klær og tilbehør når man kjøper noe man virkelig har lyst på, og som man kommer til å bruke mye og lenge.

Ane Sunde said...

Ja, jeg har selv veldig lyst på et med farge. Er litt lei av å være så sort hele tiden, selv om jeg også liker det. Blir til tider en litt "tung" "look". Heh. Jeg har også vurdert det i beige, og jeg har vel i grunn ikke klart å bestemme meg 100% enda.

Ja, det er det jeg også tenker! Når jeg vet at pengene blant annet har gått på en klokke og ring jeg har ønsket meg så lenge, og en skinnjakke, så er det jo litt greit også.