Sunday 27 February 2011

Armbånd

Jeg husker da jeg først så disse armbåndene fra Proenza Schouler. Det første jeg tenkte var "wtf, hvem kjøper dette?" Men ettersom tiden har gått så har jeg begynt å like de mer og mer. Jeg tror grunnen til at jeg nå liker de så godt er at jeg føler de er veldig "meg". Først og fremst pga. hele den klatre-inspirerte looken. De får meg til å tenke på alle de fine sommerne jeg har tilbrakt ute i en eller annen fjellvegg. Det er noe eget med klatring, det handler om å se muligheter, vite sine egne styrker og svakheter, finne sin egen vei opp fjellveggen. Du må være sterk i forhold til egen kroppsvekt, så vi som er små kan også gjøre det bra.

Jeg syns nå likevel det blir litt vel drøyt å betale 1500 kr. for disse armbåndene som jeg føler man like gjerne kunne kjøpt på en tur til Nepal eller Bhutan for 1/100 av prisen. Så vi får nå se om man gidder å gå til anskaffelse. Uansett pris syns jeg nå det var litt moro å finne disse. I motsetning til de fleste smykker man finner om dagen hadde de et særpreg over seg. Det er sjeldent jeg tenker så mye over det, men Proenza Schouler kommer ofte med mye fint, både klær og tilbehør. Tror jeg må begynne å se nærmere på klærne deres neste gang jeg skal utenlands. Jeg har en tendens til å glemme de litt.

net-a-porter.com

6 comments:

Fleurette said...

blogg blogg blogg mer!

Anonymous said...

Enig! Blogg mer! ;)

Anne

Fleurette said...

Jitrois!

Hvilket diptyque duftlys liker du best? Jeg kjøpte akkurat figuier og nå vurderer jeg å kjøpe enda flere.. haha! Skal ha baies og feuille de lavande også!!

Jules Winnfield said...

Beklager mitt sene svar.

Ah, jeg elsker figuier! Bra kjøp. Baies, Pomander, Feu de Bois og Choisya liker jeg også veldig godt. Egentlig liker jeg alle jeg har kjøpt. Jeg brente opp Feu de Bois her om dagen. Det var trist. Tror jeg må kjøpe nytt, jeg klarer meg så dårlig uten :p

Hvor kjøper du dine? De er så forferdelig dyre i Norge, og jeg skal ikke til London før i juni. Bah.

Fleurette said...

Jeg må lukte på feu de bois.. jeg har en følelse av at den lukter litt mann, litt spesielt på en måte?
Jeg får venner til å kjøpe lys for meg i Paris, siden det er billigere + hvis du søker på Diptyque på ebay.com så er det noen selgere som selger dem til rundt 200-lappen + shipping som til sammen blir ca 300. Mye billigere enn her i Norge. Hadde aldri tillatt meg selv å kjøpe dem i Norge, haha.

Jules Winnfield said...

Tja, jo faktisk. Syns den kan ha litt tømmerhuggermann-feeling over seg. Men på en positiv måte, ikke sånn fake "manneparfyme" som nesten alle menn i Norge bruker.

Smart, smart. Man slipper mva og slikt da eller? Misliker norsk moms, alt blir så utrolig mye dyrere :(