Monday 14 February 2011

Jeg måtte bare ha en til



Jeg elsker basicsene fra Isabel Marant (Étoile). For det første passer de meg superbra, i tillegg er de utrolig myke og deilige å ha på seg. Holdbarheten er god, selv om jeg egentlig syns basicsene fra f.eks. American Vintage som regel holder seg bedre. Disse er dog laget i en merkelig form som ikke passer meg like bra som Isabel Marant-basicsene. Prisen på IM er dessverre blitt såpass høy at jeg ikke kan kjøpe opp alt jeg har lyst til av basics, men det får man overleve. Jeg er flink til å ta vare på klærne mine, så jeg har t-skjorter fra 3-4 år tilbake i tid som jo ser brukt ut, men som fortsatt er fine og fullt ut brukende. Da kan jeg på en måte rettferdiggjøre overfor meg selv at en t-skjorte koster en drøy tusenlapp. Jeg ville aldri kjøpt en såpass dyr t-skjorte dersom jeg ikke hadde kunnet bruke den i lang tid.

Jeg blir alltid så glad når jeg finner fine Isabel Marant-klær i Norge, så da jeg i dag fikk kjøpt meg en ny t-skjorte, slo jeg til med en bukett med rosa roser for å understreke den gode stemningen. Jeg er egentlig ingen stor blomsterperson, og ville aldri fylt huset mitt med masse blomster og planter som tar mye plass, men en bukett kan jeg overleve. Too bad det ikke er peoner å få tak i på denne tiden av året. Det er definitivt verdens fineste blomster. Jeg gleder meg allerede til de blomstrer i hagen hjemme.

5 comments:

Anonymous said...

Perfekt t-shirt! Hvor kjøpte du den?
L.

Jules Winnfield said...

Takk. Den er fra Mark+Brandy: www.markandbrandy.no

Anonymous said...

Kommer meg aldri ut dit, men har de bedre utvalg der av Isabel Marant enn feks. Kemt, Eger eller Babel på Løkka?
L.

Jules Winnfield said...

På Babel og Kemt har jeg ikke vært på evigheter, så jeg kan ikke si noe i forhold til de butikkene. Jeg syns derimot de har mye bedre utvalg enn Eger, spesielt av hva størrelser angår. Enda viktigere er det nesten at Bærumsfolket later til å ikke være spesielt opptatte av Isabel Marant, så ting blir omtrent ikke borte før mot slutten av sesongen, evt. havner det på salg. Den enormt kjipe IM-hypen har dessverre ført til at litt flere er interesserte i plaggene de har der, men det virker som det er få som kjøper spesielt mye.

Fleurette said...

Åh, denne er nydelig, men passer ikke hudtonen min.. prøvde den i Paris.