Saturday 28 May 2011

Ny genser og fine dager




(genser - Filippa-K, armbånd - Tiffany's, bukse - Sass & Bide, sko - Pretty Ballerina, veske - Balenciaga)

MacBook pro'en min tar ikke akkurat verdens beste bilder. Men det får så være. Å ta fancy "outfit-bilder" (som det så kleint heter på bloggspråket) er ikke av hva som står høyest på prioriteringslisten min.

Jeg blir bare mer og mer fornøyd med den nye genseren min. Den er meget genial. Jeg har i grunn ikke lyst til å bruke andre overdeler. Jeg liker at den er forholdsvis varm. Det er så vanskelig å finne stripete, varme gensere. Jeg brukte tidligere enn stripete genser fra A.P.C. i en ullblanding, men den begynte å bli ganske oppbrukt og den er heller ikke spesielt fin lenger, så da var det deilig å få erstattet den med en ny genser!

For tiden er det mye fint som skjer. Først og fremst er mai/juni-månedene noen av de fineste månedene i Norge. Blomstrene blomstrer, folk er glade, frukten og grønnsakene begynner å bli gode, man kan begynne å spise måltidene ute og det er mange fine helligdager og sommerferie å se frem til! I tillegg er dette en meget bra tid for alle oss som er over middels interesserte i sport. Champions League-finale, innspurt i alle de viktige fotballigaene, Giro d'Italia, Diamond League, NHL-innspurt osv... Denne lørdagen blir spesielt bra: tenniskamper fra French-Open, knallhard Giro-etappe + CL-finale! Jeg sitter klistret.

Innimellom all sporten bruker jeg tiden på å spise frukt, løpe ut i hagen for å se peonene blomstre (det er så fascinerende å se forandringen som skjer bare i løpet av få timer nå), lese fine bøker, lage deilig mat med gode venner, samt høre på fin musikk.

Dessuten drømmer jeg meg bort på tumblr:





Seiling, reising til fjerne land og Musée d'Orsay - en fin favorittblanding < 3

5 comments:

Anonymous said...

Nydelig outfint, rent og enkelt! Vil gjerne ha flere slike poster! :)

L.

Fleurette said...

macen din tar finere bilder enn det min gjør, haha! perfekt outfit! elsker genseren din, Ane Sunde har den også. Selv vurderer jeg å skaffe meg en stripete fra Hope.

Ser at du leser La Peste! Den er dritbra!

Jules Winnfield said...

Takk til begge!

Fleurette: Hvordan er den fra Hope? Lenge siden jeg har sett på klær fra Hope nå, hvor er det greit utvalg i Norge? Jeg stakk forresten innom Ferner Jacobsen, og de hadde ikke Barbour-damejakker. De hadde heller ikke herrejakkene i små størrelser =/

Ane said...

Genseren er veldig fin på deg! Jeg har et lite spørsmål angående vasking av den. I det jeg skulle dra på meg genseren etter å ha sminket meg klarte jeg selvfølgelig å gni inn litt foundation i kragen/halsen... Aner du hvordan jeg skal få fjernet det? Det står at genseren skal håndvaskes i kaldt vann, men du nevnte at du hadde vasket den andre filippa K-genseren din i vaskemaskinen? What to do? Haha

Jules Winnfield said...

Takk. Hah, jeg sjekket faktisk ikke hvordan den skulle vaskes før jeg kjøpte den. Jeg tenkte bare at den var som alle andre Filippa-plagg, altså at den fint kan vaskes i vaskemaskinen, men da på 30 grader og på et ull/silke-program. Jeg tror virkelig ikke jeg har tålmodighet til å vaske den for hånd, og dersom det i tillegg skal gjøres i kaldt vann tar det jo år og dag før den er ferdigvasket.

Så nei, jeg kjører den nok i vaskemaskinen, men kun med lyse plagg. Når jeg tenker meg om står det faktisk på de andre Filippa-K-genserne mine at de skal vaskes for hånd. Tror bare jeg har ignorert det :P Ingen av genserne mine har dog tatt noen skade av vaskemaskinen, så jeg tror jeg fortsetter å vaske de på den måten. Det eneste er at enkelte av de er blitt litt mindre da. Men nå kjøpte jeg heldigvis denne genseren en smule stor, så jeg tror nok den uten problemer kan bli litt mindre. Dersom din allerede er litt "trang" er jeg derimot litt usikker på hva jeg ville gjort....

Lol, beklager for den dårlige hjelpen.