Wednesday 8 June 2011

Clean lines

Jeg pleide å ta tidenes mest organiserte harddisktilværelse. Alt lå der det skulle ligge, og alt med riktig filnavn. Jeg får en slags mental tilfredsstillelse av ryddige harddisker, så jeg har alltid sørget for å legge litt ekstra innsats i å ha orden i gigabytene. I de siste to årene har jeg dessverre ikke vært like flink med orden og ryddighet. Jeg har tilbrakt mer tid i Norges skoger enn hjemme i det kjære hjem, så det å holde orden i filer og dataer har ikke akkurat vært pri nummer 1. Pga. dette har det da oppstått et ganske stort kaos med unyttige musikkfiler, bilder og annet skrap som meget fint kunne vært slettet.

Så, med dagens 5 ulike dataer (to stasjonære og tre bærbare), 6 ekstra harddisker og minst 1.8 TB med filer, føler jeg det nå er på tide med en skikkelig dataopprydning. De kommende ukene kommer derfor det til å være pri i alle ledige stunder der det ikke foregår noe mer spennende. Det er ikke noe spesielt morsomt tidsfordriv, men det må gjøres. Når jeg om noen måneder er ferdig med prosjektet skal jeg belønne meg selv med noe meget stort. Vi får se hva det blir, men det hadde ikke vært feil med noe av dette:



Tre av dataene mine har jeg planer om å fjerne, og de to andre kunne gjerne ha blitt erstattet med noe nytt og smidigere. Det samme med telefonen min. Det hadde ikke vært feil med en egen iPad heller, jeg tror pappa begynner å bli en smule lei av at jeg låner hans hele tiden.

Gadgets < 3 For tiden ser min ideelle gadgetsverden slik ut:

iMac 21.5" eller 27"
MacBook Pro 15" ()
iPad Wi-Fi 16 GB

iPod Classic 160 GB ()
iPod Shuffle ()

HTC Desire HD eller iPhone 5 (jeg har i grunn ikke så lyst til å kjøpe en iPhone, nettopp fordi det er en iPhone, men jeg ser klart fordelene ved telefonen).

Hah, man skulle tro jeg var en av disse fanatiske apple-brukerne, det er jeg heldigvis ikke. Jeg har bare sett meg utrolig lei av alt som heter HP og Toshiba (min far jobber med innkjøp av dataer, så jeg har så og si bare brukt de to merkene da jeg har fått de billig: les gratis). Apple-fanatikere som skal prøve å prakke produktene over på alle andre har jeg lite til overs for. Finn dere noe bedre å fordrive tiden med!

Dette var i grunn ikke interessant for noen andre enn meg selv, men det gjør i grunn ikke så mye. Jeg blogger som regel kun for å få klarhet i egne tanker.

Jaja, musikk har alle glede av:

Portishead - Roads


Air - Talisman


Deadmau5 - Ghosts N Stuff (Nero Remix)

3 comments:

annema said...

Haha, gadgets <3 indeed!

Listen min er egentlig ikke superlangt unna komplett i forhold til mitt behov for øyeblikket.

- Macbook pro 15"
- iPad Wi-Fi 16 GB
- iPod classic 160 GB

Jeg har HTC , og ønsker meg en iPhone, og en iPod Shuffle hadde ikke vært dumt til trening. Sier ikke nei takk til en iMac heller, men jeg ser vel ikke behovet hos meg enda. Heldigvis! Haha.

Jules Winnfield said...

Liker listen din! Hvilken HTC har du? Jeg har så utrolig dårlig peiling på HTC-telefoner, og de fleste mobiltester er så ubrukelig. Eneste jeg vet er at jeg liker Desire HD. Det er dog også den eneste av de nyere telefonene deres jeg har testet...

Ane said...

Nå aner jeg ikke hva som skjedde når jeg kommenterte sist, men satt tydeligvis på skolen. Det er altås jeg som kommenterte, haha.

Uansett. Nå har jeg bestilt iPhone 4 i hvit! Jeg hadde HTC Desire, og anbefaler den ikke. Jeg trodde den var på linje med iPhone, men den kan nok ikke måle seg. Det er ikke sikkert jeg er personen du bør spørre, siden jeg er en applegeek fra før, men jeg ville heller valgt iPhone hvis jeg var deg. Ja, det er kanskje digg med en stor skjerm på HTC Desire HD, men jeg føler også at det er det eneste du betaler for. Nå har jeg ikke prøvd HD særlig mye, men har på følelsen at HTC er HTC. Systemet er kanskje bra for de som vil rundhjule telefonen, men jeg føler at jeg ikke har noen kontroll - som windows med alle sine programfiler og tull vs. apple. Jeg kjøper iPhone nå fordi alt er så enkelt og greit, og fordi det passer meg mye bedre mtp at jeg bruker iCal/andre gadgets fra apple.

Angående skjermen til HD; husk at hvis du tror at du kommer til å investere i en iPad (noe jeg virkelig, virkelig, virkelig anbefaler! dog uten 3g siden du kan bruke wifi-hotspot på iPhone/android) er kanskje ikke behovet for en telefon med en skjerm så stor at du ikke får den i lomma like stort?

Haha, beklager for utrolig langt og rotete svar. Jeg tror kanskje jeg må begynne å skrive om dette på bloggen min, for jeg har veldig mye å si. Haha.

Jo, og en ting angående gadgetlista mi; nå føler jeg at den blir relativt komplett. Jeg mangler bare en iPod shuffle til trening, så er alt på plass - mangler bare en iMac, men den trenger jeg kanskje ikke før mange år siden pappa har en hjemme i Trøndelag som jeg bruker når jeg er på ferie, og jeg ikke har noe behov eller plass for en i Oslo. Hurra! Typisk meg å satse på å dekke behovet av gadgets fremfor klær jeg trenger.