Sunday 19 June 2011

Handleoppsummering

Jeg skrev tidligere et innlegg om hva jeg hadde planer om å skaffe meg i London. Nå er jeg tilbake, og jeg har etter hvert rukket å oppsummere handlingen litt. Først det som ikke gikk helt veien:

* Enten så har føttene mine forandret seg, eller så er det skoene som er blitt annerledes, for jeg syns samtlige av Repetto-flatsene jeg prøvde var heller ubehagelige å ha på seg. Sålen var aaaltfor tynn til at jeg kan orke å bruke de spesielt lenge. Flatsene fra Pretty Ballerina var deilige og fine som alltid, men de var utsolgt i fargen jeg ville ha. Jeg ble dessuten meget betatt av Ferragamo sine Varina flats + de klassiske fra Lanvin (begge var utrolig behagelige å gå med), så jeg tror jeg må revurdere litt hvilke jeg faktisk skal anskaffe meg.

* Jeg fant for så vidt noen høyhælte sko jeg ville ha (fra Louboutin). Men den dagen jeg hadde planlagt å kjøpe de så hadde visst salget startet, og jeg orket virkelig ikke stå i kø for i det hele tatt å komme inn i butikken. Så jeg valgte heller å utsette kjøpet i noen måneder til. Jeg prøvde en god del andre høyhælte sko, men ingen av dem passet foten min like bra som de fra Louboutin. Så da får jeg heller lære meg å leve med den flashy sålen. Jeg vil heller ikke ha den høyeste versjonen, så da satser jeg på at sålen ikke blir altfor åpenbar.


Annet enn dette gikk handlingen veldig bra. Jeg fikk skaffet meg alt det som stod på listen min (+ enda litt til), så jeg sier meg i grunn meget fornøyd:

- Barbour Beadnell-jakke
- Stripete genser fra Commes des Garcon
- Shorts fra Comptoir det Cotonniers
- Undertøy fra Agent Provocateur og Myla
- To silketopper + silkekjole fra Zara, Mango og Urban Outfitters
- Diverse annet; Ladurée-macaroons, Diptyque Germanium-duftlys, Hermès Un Jardin Sur Le Toit-parfyme, hudprodukter og A.P.C.-skjorte til bror.






Jeg hadde i grunn planlagt å se nærmere på klokke og weekend-bag, men det var så mye annet morsomt som skjedde at det ble nedprioritert til fordel for uteliv og god mat.

Nå sier jeg meg ferdig med handlingen for denne våren/sommeren. Jeg er allerede godt i gang med å planlegge høstinnkjøpene, men det er ikke noe jeg orker å tenke spesielt mye på enda. Nå skal jeg nyte sommeren iført deilige og fine klær.

PS: Jeg anbefaler virkelig ALLE om å ta turen innom Oslo Live på torsdag og fredag. Til tross for kjipe værmeldinger blir det enormt genialt: Aloe Blacc, Leftfield, Adrian Lux, Fred Falke, Kaskade, Digitalism, Florrie, Breakage, Groove Armada, Simian Mobile Disco, Rebecca & Fiona, Fiendly Fires, Goldfish - jeg nevner i fleng. Man skal være passe idiot for ikke å joine.

2 comments:

Anonymous said...

Sinnsykt fine kjøp. Er det rosa/svarte undertøyet fra Agent Provocateur?

Jules Winnfield said...

Takk! Jepp, det er Fifi-settet.