Wednesday 15 June 2011

Reiseoppsummering: London juni 2011

Hver gang jeg har vært på små eller store feriereiser pleier jeg å gjøre en liten oppsummering når jeg kommer hjem. Jeg har en moleskin-bok der jeg noterer alt mulig rart; hvor jeg spiste, hvem jeg var med, hvor jeg bodde, kultur jeg opplevde og lignende. Det er ikke noe fancy scrapbook-opplegg, det hadde jeg aldri orket, men det er noen notater jeg gjør meg for bedre å huske hva jeg faktisk har gjort. Det er også greit dersom jeg skal til samme stedet igjen. Da kan jeg enkelt bla meg tilbake til forrige reisen jeg gjorde dit for å se om det var noen restauranter jeg vil spise på igjen, noen utesteder jeg vil oppleve en gang til osv...

Omtrent slik ser notatene min ut for turen jeg hadde til London forrige helg:

Bodde på: Hilton Trafalger; kjekk beliggenhet, meget god service, ok frokost (best i helgene), fint rom, grei pris.

Spiste på
:
  • Cocoon: Herlig mat (orientalsk), kult sted, digge drinker, nice sted før byen.
  • Gaucho: Utrolig at jeg aldri har vært der før. Av de bedre biffene jeg har smakt! Kanonbra service, deilig og original vinmeny, stilig interiør og fin atmosfære.
  • Nobu: Nok et bra måltid på dette stedet, Nobu skuffer aldri på sushi.
Gikk ut på:
  • Cuckoo: Likte meg her denne gangen også, det skjer bestandig noe moro og uventet.
  • Tramps: Haha - altfor mange britiske svensker. For så vidt bra ellers.
Så:
  • Deadmau5 i Victoria Park: For en stemning, for et show! Gleder meg til Hove.
Ellers:
  • Leste: A Clockwork Orange
  • Hørte på: The Strokes. Haha, har fått helt dilla igjen. Minner om da jeg var 12-13-14.
  • Gatwick er mye chillere etter at de bygde litt om. Skal begynne å fly dit igjen fremfor Heathrow.
  • Tom Ford-parfymene selges visst på noen utvalgte flyplasser nå!
  • Deilig å få dratt til London på ferie for en gangs skyld.


5 comments:

Fleurette said...

Elsker slike innlegg!
Du var vel ikke tilfeldigvis innom Tate Modern? Og var du innom Barbour-butikken i London?

Uansett, ikke lenge til Hove nå. :-D Hvordan kommer du deg dit og skal du dit når campen åpner?

Jules Winnfield said...

Nei, rakk ikke å dra innom Tate Modern, selv om det var planen :( Jepp, Barbour-butikken var rett ved hotellet, så jeg tror jeg var innom der sånn 5-6 ganger haha. Kjøpe meg Beadnell-jakken, jeg. Slet veldig med å velge mellom den og Bedale i str. 30 (herrejakken), men endte da til slutt opp med Beadnell. Innbiller meg at den satt litt bedre på meg. Men haha, fikk så sykt lyst på Bedale i navy i tillegg.

I know, gleder meg enormt! Jeg har mest lyst til å kjøre eller ta tog ned, men de jeg skal dra med ser ut til å ville ta buss siden det er billigere. Så med mindre jeg gidder å kjøre ned, så blir det nok buss ned og tog hjem igjen. Orker virkelig ikke buss på hjemveien. Jepp, vi tenkte å være der når campen åpner! Vil ha litt nice campplass.

Skal du på Oslo Live?

Fleurette said...

Ooh! Men så du hva forskjellen på Bedale og Beadnell var for noe? Jeg utsetter kjøpet mitt til jeg drar til Milano. Fant ut at Barbour har en butikk der nede. Krysser fingrene for strålende vær under hele Hove slik at jeg ikke angrer på at jeg skaffet meg en Barbour til festivalen. haha.

Kjøre bil sier du? Har du lappen? Haha. Jeg skulle egentlig sitte på med et band ned til Hove, men de drar natt til 25. og det gidder jeg ikke... Hvordan er det å busse til hove? Og er det slitsomt å komme seg fra festivalområdet og til togstasjonen? Hvis du bestemmer deg for å kjøre, si i fra hvis du har plassen, jeg blir med og spleiser på bensin, haha!

Jepp, jeg skal på Oslo live... kun fredagen tror jeg. Jævlig bra line-up, kan ikke gå glipp av det!

Jules Winnfield said...

Jeg så i grunn ingen stor forskjell, annet enn noen vanlige herre-/damemodellforskjeller i passformen. Likte i alle fall begge meget bra. Bedale fikk jeg en "jeg har lånt jakken til typen min"-feeling av, mens Beadnell var mer "dette er MIN"-jakke. Haha, vanskelig å forklare. Beadnell var en smule smalere rundt livet og litt kortere i ermene. Var mest derfor jeg valgte den modellen. Har en kompis på omtrent min størrelse, så da kan jeg alltids låne Bedale-jakken hans dersom jeg skulle få lyst på en jakke som er litt større :P

Ja, ser det er meldt fint vær for begynnelsen av uken i alle fall! Resten har ikke kommet opp enda.

Jepp, har lappen, så planen var i utgangspunktet å kjøre selv. MEN her om dagen (i går) presterte jeg å ripe opp den splitter nye bilen til pappa. Så tror ikke han er så keen på å låne meg den. Mamma er også bortreist, og jeg har ikke egen bil lenger. Så da blir det litt vanskelig, MEN en venninne av meg skal kjøre. Tror vi blir max 4 i den bilen, så jeg kan høre med henne i morgen om hun er keen på å ha med en til. Det er så utrolig mye deiligere å kjøre ned!

Buss ned er greit det, tok det sist jeg var der. Eneste kjipe er at man må ta en buss+båt for å komme seg UT til stedet. Evt kan man ta taxi for ish 200 spenn. Buss hjem ville jeg ikke ha satset på, det er så sykt lange køer for å komme seg på bussen, eller det var i alle fall det sist jeg var der. Husker jeg var enormt glad for at jeg hadde kjøpt meg NSB komfort på forhånd da jeg så de køene. Kan jo hende ting er blitt litt annerledes siden sist jeg var der...

Men jeg kan sende deg en melding i morgen når jeg får høre hvordan det ligger an med bil og slikt!

Fleurette said...

Du tar med Barbouren din på Hove, ikke sant? Ah, misunner deg sånn som har en akkurat nå.

Ser plutselig ut som om jeg ikke kan dra på Oslo Live likevel, fordi jeg brukte opp pengene på taxi i natt + måtte erstatte en bok på skolen... så... jeg sitter med minus på kortet og aner ikke hva jeg skal gjøre, men kanskje det er en god idé å ta det litt med ro før Hove. Haha!

Huff da, haha, fail å ripe opp bilen. Jaa, send gjerne en sms hvis dere har plass! Håper det, road trip er gøy! Vet du hvordan det er med buss hjem hvis man har forhåndskjøpt billetter på nettet? Tenkte spesielt på de internasjonale leserne mine som har vunnet billetter til Hove, jeg prøver å assistere dem så mye som mulig slik at de ikke ender opp i ingenmannsland, haha. Og vet du når på dagen buss+båt fra festivalområdet slutter å gå den 2. ? Jeg må egentlig være igjen til den 3., men kan eventuelt dra hjem den 2. på kvelden/ettermiddagen, men det er litt dritt om det ikke går transport fra festivalområdet. (Vil hjem så enkelt som mulig!).