Wednesday 12 January 2011

En genser



Jeg vil ha en genser som den jeg fikk i bursdagsgave av bestemor da jeg var 7. Jeg husker jeg brukte den hver dag. Den var varm, lagt av ull og bestemor hadde kjøpt den da hun var på ferie i England. Det var kanskje ikke den mest trendy genseren, men jeg elsket den likevel. Den var beige-hvit, hadde en rund hals og lignet på de gamle irske sjømannsgenserne. Dog ikke helt lik.

Jeg har lett og lett etter en lignende genser de siste månedene, men nei. Alt som er å finne er polyester-syntetiske gensere med "fancy" former og fasonger. Jeg vil ha en lys crew-neck genser som den bestemor gav meg, men det får vel bli med tanken. Kvalitet og klassisk design er ikke det som er mest verdsatt i dagens kles-Norge.

5 comments:

Fleurette said...

Sjekk ut Gerald Darel. Han selger slike gensere i mange farger, jeg har sett og tatt på disse genserne, superherlige!

Fleurette said...

Ville bare si i fra at IM bootsa som du vil ha selges på NAP NÅÅ! I FARGEN CAMEL!!! Det er egentlig den fargen jeg ville ha skoene mine i, men endte opp med taupe. AAHH! Jeg har planer om å kjøpe de svarte også. Jeg har lyst på de i camel. Lol

Jules Winnfield said...

Wow, TAKK for tipsene! Tror faktisk jeg får til innkjøp av de i morgen hvis jeg får orden på nettbanken min igjen :D

Yay, nå ble jeg sykt glad her. Hvilken størrelse har du i dine, og hvilken størrelse bruker du til vanlig?

Jeg bruker som regel 38, men i det siste har jeg fått litt bredere fot, så har funnet ut at jeg egentlig burde ha enkelte sko i 38.5-39. Blah.

Igjen, takk. Lurer på hva jeg skulle gjort uten deg her. Tror jeg hadde blitt veldig lost.

Fleurette said...

Ååh, du må kjøpe skoene. Og jeg kommer til å dø av misunnelse. Lov meg at du poster kleine outfitspost med skoene da, lol.

Jeg aner faktisk ikke hva slags størrelse jeg egentlig bruker. Det varierer mellom 36,5 og 38, men jeg velger alltid 37. Jeg kjøpte mine i str 37 og de var faktisk litt store, og skinnet utvider seg også. Men du burde sjekke ut størrelseguiden på NAP, tror det er en som er laget spesielt for de bootsa fra IM.

Men a/w 2009, da prøvde jeg skoene fra IM og da var de for små, og måtte ha en str 38. Så det varierer fra sesong til sesong.

Jules Winnfield said...

Lol, skal se hva jeg får til. Det får evt. bli video. Jeg hater selvutløser :P

Haha, Isabel Marant og størrelser skal ikke være lett. Jaja, ser nå ut til at jeg krysser fingrene og går for 38!