Saturday 22 January 2011

Leilighetstanker

En av mine favoritting å gjøre når jeg kjeder meg og egentlig burde gjøre noe fornuftig men er for sliten i hodet til å orke å gjøre noe nyttig, er å se på boligannonser på finn.no. Det er drøyt hvor mye fint man finner dersom man leter litt. At folk sier de sliter med å finne seg bolig ser jeg på som ganske utrolig. Mulig noen mennesker har forventinger om å betale 3000,- i måneden for en leilighet på 120 m^2 med 3 soverom og 2 bad, men har man har man en noenlunde grei virkelighetsoppfatning burde det ikke være noe problem å finne et fint sted å bo. Snarer tvert om. Er man så heldig å ha lyst til å bo i Oslo er det en haug med fine leiligheter å velge mellom. Jeg kjenner jeg blir flyttekåt bare av tanken på alt det nice som finnes der ute for en ganske ok penge. Par example:





Dessverre for meg har jeg planer om å flytte til Bergen til høsten. Etter å ha hengt på finn.no i noen måneder/år har jeg innsett at Bergen ikke har mye å stille opp med leilighetsmessig. Sånn i forhold til Oslo. Det er mye mørkt og trist der ute. Likevel, når man har slike enormt gode finn.no-skills som meg så er det utrolig hva man finner. Og til hvilken pris! Sjekk bare her:





Olalala.

Jadda, ingen av disse er verdens fineste leiligheter, men jeg syns ikke man skal være for kresen når man er student. Jeg tar forresten gjerne imot tips og triks om leiligheter i Bergen (eller bare byen generelt). Jeg har aldri helt klart å forstå meg på den regnfulle byen.

2 comments:

Anonymous said...

du burde bo sentralt! jeg bodde ute ved nhh i en periode - og det var bare slitsomt. til tross for at jeg gikk på skole der.

Jules Winnfield said...

Takk for tipset.